Milena Bogdanowicz

Radca Prawny

W LSW

Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego, jak również prawa mediów i reklamy.

Prowadzi bieżącą obsługę prawną producentów telewizyjnych i filmowych, agencji reklamowych oraz wydawnictw. Dla swoich klientów przygotowuje i negocjuje umowy, w tym między innymi dotyczące produkcji programów rozrywkowych opartych o zagraniczne formaty, umowy z twórcami i wykonawcami czy umowy o świadczenie usług reklamowych i marketingowych. Reprezentuje osoby fizyczne i prawne w sporach z zakresu prawa autorskiego i ochrony dóbr osobistych. Posiada również bogate doświadczenie w obsłudze działów PR klientów korporacyjnych, w szczególności w przypadkach tzw. kryzysów medialnych.

Przed LSW

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Prawa Rosyjskiego (Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Łazarskiego oraz Akademicki Uniwersytet Prawny w Moskwie).

O Milenie

Milena prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu prawa własności intelektualnej, w tym prawa mediów, prawa marketingu i reklamy. Wykładała między innymi w ramach warsztatów prawnych organizowanych przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, MediaRun Academy, PRoto.pl oraz podczas konferencji, spotkań branżowych i seminariów. W 2013 roku zajęła pierwsze miejsce w konkursie Wschodzących Gwiazd Prawa, organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna i LexisNexis. Prywatnie uwielbia wyprawy do miejsc, których nie rekomendują biura podróży, muzykę, hummus, jogę i Saską Kępę.

07.11.2017, LSW IP BLOG

Ostrożnie z "lajkowaniem"?

http://lswipblog.pl/pl/2017/11/ostroznie-z-lajkowaniem/

17.08.2017, LSW IP BLOG

Młoda artystka vs odzieżowy gigant – spór o granice zapożyczeń w modzie

http://lswipblog.pl/pl/2016/08/mloda-artystka-vs-odziezowy-gigant-spor-o-granice-zapozyczen-w-modzie/

19.07.2016, LSW IP BLOG

Nieoficjalny sponsor sami wiecie czego. Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych

http://lswipblog.pl/pl/2016/07/nieoficjalny-sponsor-sami-wiecie-czego-czyli-marketing-pasozytniczy-w-swietle-wielkich-imprez-sportowych/

01.01.2016, LSW IP BLOG

Australijskie, nowe, półsłodkie... KRRiT karze TVN za reklamę alkoholu

http://lswipblog.pl/pl/2016/01/australijskie-nowe-polslodkie-krrit-karze-tvn-za-reklame-alkoholu/

26.10.2015, LSW IP BLOG

Uśmiechnij się, jesteś w ukrytej kamerze! - Prowokacje dziennikarskie a ochrona prywatności w wyroku ETPCz w sprawie Bremner przeciwko Turcji

http://lswipblog.pl/pl/2015/10/usmiechnij-sie-jestes-w-ukrytej-kamerze-prowokacje-dziennikarskie-a-ochrona-prywatnosci-w-wyroku-etpcz-w-sprawie-bremner-przeciwko-turcji/

16.09.2015, LSW IP BLOG

Prawo gwarancją miłości? Komentarz do wyroku SA w Katowicach – I ACa 131/15

http://lswipblog.pl/pl/2015/09/prawo-gwarancja-milosci-komentarz-do-wyroku-sa-w-katowicach-i-aca-13115/

18.05.2015, LSW IP BLOG

Dama bez gronostaja, ale na Fejsie - czyli o korzystaniu z klasycznych dzieł sztuki w reklamie

http://lswipblog.pl/pl/2015/05/dama-bez-gronostaja-ale-na-fejsie-czyli-o-korzystaniu-z-klasycznych-dziel-sztuki-w-reklamie/

04.02.2015, LSW IP BLOG

Sprawa awatara prof. Ewy Łętowskiej - kradzież tożsamości na Facebooku

http://lswipblog.pl/pl/2015/02/lsw-w-sprawie-awatara-prof-letowskiej/

02.02.2015, LSW IP BLOG

(Nie)straszne skutki braku rejestracji

http://lswipblog.pl/pl/2015/02/niestraszne-skutki-braku-rejestracji/

01.02.2015, LSW IP BLOG

Rejestrować - nie rejestrować, oto jest pytanie!

http://lswipblog.pl/pl/2015/02/rejestrowac-nie-rejestrowac-oto-jest-pytanie/

01.01.2015, EVENTMANAGERNEWS

O co tu biega? czyli prawne aspekty organizacji gier miejskich

http://eventmanagernews.pl/magazyn/PDF/EMN-25-wrzesien-2015-lr.pdf

22.10.2012, TOK FM

Każdy może zadzwonić do prezydenta miasta?

Źródło: http://gpodder.net

22.10.2012, TOK FM

ETS: nie wolno wysyłać agresywnych, podstępnych reklam

Źródło: http://gpodder.net

16.04.2012, TV Biznes

Ambush marketing - marketing pasożytniczy

Źródło: http://wideo.onet.pl

26.01.2012, RADIO DLA CIEBIE

Prawo autorskie w Internecie" - udział w audycji "Porady nie od parady".

Źródło: http://rdc.pl

23.01.2012, TVP 1

Czy ACTA naruszy prawa wolności w internecie, komentarz w programie "Minęła dwudziesta"

Źródło: http://tvp.pl/

31.12.2010, MEETING PLANNER

Eksploatacja zapisów audiowizualnych z imprezy – podstawowe problemy

Źródło: http://meetingplanner.pl

  • „Wykorzystanie technologii w instytucjach publicznych w świetle prawa własności intelektualnej” w ramach konferencji Instytucja Publiczna a wykorzystanie technologii (10 marca 2016)
  • „Prawo prasowe jako narzędzie w rękach PR-owca - zagadnienia wstępne", organizator: Puls Biznesu (16 grudnia 2015)  Milena
  • „Casy-study najczęstszych interwencji Głównego Inspektora Farmaceutycznego w odniesieniu do ostatnich zmian prawnych”, organizator: Mediarun (25 listopada 2015)
  • „Prawo autorskie" w ramach cyklu spotkań "XIX Dni Edukacji Prawniczej", organizator: Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Warszawa (17 listopada 2015)
  • „Ale to już było…” – czyli o koncepcie „nowej publiczności” i granicach linkowania w świetle wyroku ETS w sprawie Svensson” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • „Sposoby reagowania i aktywnego chronienia renomy podmiotów gospodarczych i wartości marek ich produktów lub usług” udział w charakterze Prelegenta, w wydarzeniu pt. LXXI seminarium w cyklu akademia prawa komputerowego ochrona prawna renomy i dobrego imienia osób prawnych (firm i organizacji), organizator: Centrum Promocji Informatyki CPI (Warszawa, 26 marca 2015)
  • „Korzystanie z cudzych dóbr intelektualnych w reklamie i marketingu” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • „Zasady i źródła praw ochrony własności intelektualnej" udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • „Prawo autorskie w praktyce", organizator: Proto dla Kancelarii  Rady Ministrów (Warszawa, 5-6 lutego 2015)
  • „Film Reklamowy i Film Animowany”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 października 2013)
  •  „Lokowanie produktu (product placement) i sponsoring audycji – aspekty prawne”, organizator : Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 13 czerwca 2013)
  • „Reklama i marketing w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR, (Warszawa, 21 marca 2013)
  • „Development w procesie produkcji filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 lutego 2013)    
  • „Prawne aspekty reklamy i promocji alkoholu”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 10 stycznia 2013)
  • „Lokowanie produktu (product placement) oraz sponsoring w filmie i programie tv", organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 czerwca 2012)
  • „Umowy w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 14 czerwca 2012)
  • „Umowy z artystami wykonawcami i współtwórcami Filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 maja 2012)
  • „Reklama w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszaw, 5 kwietnia 2012)
  • „Włączenia gotowych utworów / przedmiotów praw pokrewnych do filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 20 marca 2012)
  • „Umowy prawno-autorskie w branży reklamowej – jak sobie z nimi radzić?", w ramach warsztatów „Prawo Autorskie", organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 8-9 lutego 2012)     
  • „Reklama i promocja nawiązująca do EURO 2012”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 19 stycznia 2012)
  • "Wykorzystanie nowych mediów w marketingu, a ograniczenia prawne", w ramach konferencji  „Marketing farmaceutyczny leków OTC i suplementów diety", organizator:  Mediarun (Warszawa, 23 listopada 2011)
  • "Prawo w działalności Public Relations", organizator: Proto.pl (Warszawa, 19 września 2011)   
  • "Co prawo może zrobić dla marki? Czyli prawne aspekty zarządzania marką", w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, organizator: Mediarun (Warszawa, 31 maja 2011)
  • „Partyzanci, wirusy, podszepty, czyli prawo wobec nowych form marketingu", w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, organizator: Mediarun (Warszawa, 31 maja 2011)          
  • "Prawo reklamy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 7 lipca 2010)
  • "O sprawowaniu władzy przez obywateli - uwagi na temat demokracji bezpośredniej w Polsce i postulaty zmian", w ramach Kongresu Praw Obywatelskich, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • "Naruszenie praw do dzieła audiowizualnego lub jego elementów i konsekwencje naruszenia", w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • „Ochrona dóbr osobistych i innych praw niematerialnych w dziełach audiowizualnych", w ramach konferencji  „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)    
  •  „Wolność wypowiedzi a mowa nienawiści”, w ramach konferencji „Przeciwdziałanie rasizmowi, dyskryminacji na tle etnicznym i ksenofobii”, organizator:  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (Warszawa, 22-23 listopada 2008)
  • „Zapobieganie mowie nienawiści w polskiej prasie i publikacjach – prawo i praktyka”, w ramach seminarium naukowego Poznańskiego Centrum Praw Człowiek (Poznań, 20 lutego 2008)

 

 

Copyright © 2012-2017 Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy All Rights Reserved