Milena Bogdanowicz

Radca Prawny

W LSW

Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego, jak również prawa mediów i reklamy.

Prowadzi bieżącą obsługę prawną producentów telewizyjnych i filmowych, agencji reklamowych oraz wydawnictw. Dla swoich klientów przygotowuje i negocjuje umowy, w tym między innymi dotyczące produkcji programów rozrywkowych opartych o zagraniczne formaty, umowy z twórcami i wykonawcami czy umowy o świadczenie usług reklamowych i marketingowych. Reprezentuje osoby fizyczne i prawne w sporach z zakresu prawa autorskiego i ochrony dóbr osobistych. Posiada również bogate doświadczenie w obsłudze działów PR klientów korporacyjnych, w szczególności w przypadkach tzw. kryzysów medialnych.

Przed LSW

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Prawa Rosyjskiego (Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Łazarskiego oraz Akademicki Uniwersytet Prawny w Moskwie).

O Milenie

Milena prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu prawa własności intelektualnej, w tym prawa mediów, prawa marketingu i reklamy. Wykładała między innymi w ramach warsztatów prawnych organizowanych przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, MediaRun Academy, PRoto.pl oraz podczas konferencji, spotkań branżowych i seminariów. W 2013 roku zajęła pierwsze miejsce w konkursie Wschodzących Gwiazd Prawa, organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna i LexisNexis. Prywatnie uwielbia wyprawy do miejsc, których nie rekomendują biura podróży, muzykę, hummus, jogę i Saską Kępę.

19.07.2016, LSW IP BLOG

"Nieoficjalny sponsor sami wiecie czego. Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych"

Ledwo zdążymy otrząsnąć się z piłkarskich emocji EURO 2016, a zacznie nas ogarniać sportowe szaleństwo, tym razem w wymiarze olimpijskim. Letnie Igrzyska w Rio startują już 5 sierpnia, na legendarnym stadionie Maracana. Z nimi ruszy lawina sportowych reklam, zaś w tle padnie pytanie o pasożytnictwo i nieuczciwy marketing.

01.01.2016, LSW IP BLOG

"Australijskie, nowe, półsłodkie... KRRiT karze TVN za reklamę alkoholu" - autor tekstu

Źródło: http://lswipblog.pl

26.10.2015, LSW IP BLOG

"Uśmiechnij się, jesteś w ukrytej kamerze! - Prowokacje dziennikarskie a ochrona prywatności w wyroku ETPCz w sprawie Bremner przeciwko Turcji" - autor tekstu

Źródło: http://lswipblog.pl

16.09.2015, LSW IP BLOG

"Prawo gwarancją miłości?" - Komentarz do wyroku SA w Katowicach I ACa 131/15

Źródło: http://lswipblog.pl

18.05.2015, LSW IP BLOG

"Dama bez gronostaja, ale na Fejsie - czyli o korzystaniu z klasycznych dzieł sztuki w reklamie" - autor tekstu

Źródło: http://lswipblog.pl

04.02.2015, LSW IP BLOG

"Sprawa awatara prof. Ewy Łętowskiej - kradzież tożsamości na Facebooku" - autor tekstu

Źródło: http://lswipblog.pl

02.02.2015, LSW IP BLOG

"(Nie)straszne skutki braku rejestracji" - autor tekstu

Źródło: http://lswipblog.pl

01.02.2015, LSW IP BLOG

"Rejestrować - nie rejestrować, oto jest pytanie!" - autor tekstu

Źródło: http://lswipblog.pl

01.01.2015, Eventmanagernews

"O co tu biega? czyli prawne aspekty organizacji gier miejskich" artykuł dla Eventmanagernews.

"O co tu biega… czyli prawne aspekty organizacji gier miejskich" artykuł dla Eventmanagernews.

22.10.2012, Tok FM

"Każdy może zadzwonić do prezydenta miasta?" - komentarz w audycji Tok FM.

Źródło: http://gpodder.net

22.10.2012, Tok FM

"ETS: nie wolno wysyłać agresywnych, podstępnych reklam" - komentarz w audycji Tok FM.

Źródło: http://gpodder.net

16.04.2012, TV Biznes

"Ambush marketing - marketing pasożytniczy", udział w audycji TV Biznes.

Źródło: http://wideo.onet.pl

26.01.2012, Radio Dla Ciebie

"Prawo autorskie w Internecie" - udział w audycji "Porady nie od parady".

Źródło: http://rdc.pl

23.01.2012, TVP 1

"Czy ACTA naruszy prawa wolności w internecie", komentarz w programie "Minęła dwudziesta"

Źródło: http://tvp.pl/

31.12.2010, Meeting Planner

„Eksploatacja zapisów audiowizualnych z imprezy – podstawowe problemy”

Źródło: http://meetingplanner.pl

  • „Wykorzystanie technologii w instytucjach publicznych w świetle prawa własności intelektualnej” w ramach konferencji Instytucja Publiczna a wykorzystanie technologii (10 marca 2016)
  • „Prawo prasowe jako narzędzie w rękach PR-owca - zagadnienia wstępne", organizator: Puls Biznesu (16 grudnia 2015)  Milena
  • „Casy-study najczęstszych interwencji Głównego Inspektora Farmaceutycznego w odniesieniu do ostatnich zmian prawnych”, organizator: Mediarun (25 listopada 2015)
  • „Prawo autorskie" w ramach cyklu spotkań "XIX Dni Edukacji Prawniczej", organizator: Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Warszawa (17 listopada 2015)
  • „Ale to już było…” – czyli o koncepcie „nowej publiczności” i granicach linkowania w świetle wyroku ETS w sprawie Svensson” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • „Sposoby reagowania i aktywnego chronienia renomy podmiotów gospodarczych i wartości marek ich produktów lub usług” udział w charakterze Prelegenta, w wydarzeniu pt. LXXI seminarium w cyklu akademia prawa komputerowego ochrona prawna renomy i dobrego imienia osób prawnych (firm i organizacji), organizator: Centrum Promocji Informatyki CPI (Warszawa, 26 marca 2015)
  • „Korzystanie z cudzych dóbr intelektualnych w reklamie i marketingu” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • „Zasady i źródła praw ochrony własności intelektualnej" udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • „Prawo autorskie w praktyce", organizator: Proto dla Kancelarii  Rady Ministrów (Warszawa, 5-6 lutego 2015)
  • „Film Reklamowy i Film Animowany”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 października 2013)
  •  „Lokowanie produktu (product placement) i sponsoring audycji – aspekty prawne”, organizator : Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 13 czerwca 2013)
  • „Reklama i marketing w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR, (Warszawa, 21 marca 2013)
  • „Development w procesie produkcji filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 lutego 2013)    
  • „Prawne aspekty reklamy i promocji alkoholu”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 10 stycznia 2013)
  • „Lokowanie produktu (product placement) oraz sponsoring w filmie i programie tv", organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 czerwca 2012)
  • „Umowy w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 14 czerwca 2012)
  • „Umowy z artystami wykonawcami i współtwórcami Filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 maja 2012)
  • „Reklama w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszaw, 5 kwietnia 2012)
  • „Włączenia gotowych utworów / przedmiotów praw pokrewnych do filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 20 marca 2012)
  • „Umowy prawno-autorskie w branży reklamowej – jak sobie z nimi radzić?", w ramach warsztatów „Prawo Autorskie", organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 8-9 lutego 2012)     
  • „Reklama i promocja nawiązująca do EURO 2012”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 19 stycznia 2012)
  • "Wykorzystanie nowych mediów w marketingu, a ograniczenia prawne", w ramach konferencji  „Marketing farmaceutyczny leków OTC i suplementów diety", organizator:  Mediarun (Warszawa, 23 listopada 2011)
  • "Prawo w działalności Public Relations", organizator: Proto.pl (Warszawa, 19 września 2011)   
  • "Co prawo może zrobić dla marki? Czyli prawne aspekty zarządzania marką", w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, organizator: Mediarun (Warszawa, 31 maja 2011)
  • „Partyzanci, wirusy, podszepty, czyli prawo wobec nowych form marketingu", w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, organizator: Mediarun (Warszawa, 31 maja 2011)          
  • "Prawo reklamy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 7 lipca 2010)
  • "O sprawowaniu władzy przez obywateli - uwagi na temat demokracji bezpośredniej w Polsce i postulaty zmian", w ramach Kongresu Praw Obywatelskich, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • "Naruszenie praw do dzieła audiowizualnego lub jego elementów i konsekwencje naruszenia", w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • „Ochrona dóbr osobistych i innych praw niematerialnych w dziełach audiowizualnych", w ramach konferencji  „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)    
  •  „Wolność wypowiedzi a mowa nienawiści”, w ramach konferencji „Przeciwdziałanie rasizmowi, dyskryminacji na tle etnicznym i ksenofobii”, organizator:  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (Warszawa, 22-23 listopada 2008)
  • „Zapobieganie mowie nienawiści w polskiej prasie i publikacjach – prawo i praktyka”, w ramach seminarium naukowego Poznańskiego Centrum Praw Człowiek (Poznań, 20 lutego 2008)

 

 

Copyright © 2012-2017 Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy All Rights Reserved