Branża

Marketing i reklama
(Retail/B2C)

Doradzamy w przedsięwzięciach z obszaru reklamy, sztuki, designu i biznesu. Wspieramy naszych Klientów w procesach rebrandingu, odświeżania marek, produktów i wizualizacji korporacyjnej, kreowania nowych produktów, marek, submarek i opakowań, czy aranżacji wnętrz i przestrzeni zarówno biznesowej, jak i publicznej.

Prowadzimy bieżącą stałą obsługę prawną agencji reklamowych, domów produkcyjnych, domów mediowych, firm PR-owych, butików kreatywnych, agencji full-service oraz wszelkich innych podmiotów z szeroko pojętego rynku reklamowo-marketingowego, jak również reklamodawców (w tym znane spółki giełdowe).

Tworzymy ramy prawne dla prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych w postaci: loterii promocyjnych, konkursów, sprzedaży premiowej oraz promocji w Internecie.

Współpracujemy z organizacjami branżowymi – takimi jak Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (które skupia w swoich szeregach blisko 100 agencji reklamowych i eventowych w Polsce), MediaRun, Proto.pl. Jesteśmy stałymi audytorami najważniejszych konkursów branży reklamowej, takich jak m.in. Effie czy KTR.

Na co dzień obsługujemy domy mediowe, co obejmuje m.in. kwestie relacji z Klientami, w tym tworzenie i negocjowanie umów. Ponadto przygotowujemy wszystkie umowy z podwykonawcami, właścicielami mediów i twórcami.

Opiniujemy koncepcje i strategie marketingowe, jak i poszczególne działania i materiały reklamowe (tzw. „copy clearance”) pod względem ich zgodności z prawem, zasadami uczciwego obrotu, dobrymi obyczajami i ograniczeniami w reklamie w zakresie produktów wrażliwych (w tym farmaceutyki, usługi finansowe, papierosy, alkohol, hazard).

Rocznie przygotowujemy kilkadziesiąt konsultacji i opinii reklamowych.

Doradzamy w sporach przedsądowych oraz sądowych związanych z tworzeniem oraz eksploatacją treści reklamowych.